Danseaza, iti va trece! – Beneficiile fizice ale dansului la varsta a treia

De-a lungul vremurilor, numeroase studii au evidentiat beneficiile fizice ale dansului la varsta a treia, chiar la a patra. Primele care se bucura de efectele pozitive sunt musculatura, articulatiile, inima si postura.

Ca miscarea este, poate, cel mai bun medicament pentru corp si spirit se stie deja... Atunci ce disciplina este mai potrivita de la o varsta incolo, daca nu dansul?

Care sunt beneficiile fizice ale dansului la varsta a treia?

In ultimii ani se verifica o adevarata explozie de interes pentru activitatea fizica sub orice forma, incepand de la sporturile olimpice, pana la drumetii sau dansuri.

Asemenea ”preocupari”, orientate in special catre specialitatile mai ”blande”, nu ocolesc nici persoanele in etate, dornice sa profite din plin cat mai sunt in putere. Si bine fac...

Una dintre activitatile accesibile este tocmai miscarea in pasi ritmati, pe muzica. Si nu conteaza stilul... Pentru ca beneficiile dansului la varsta a treia nu sunt deloc putine, ele interesand:

I. Sanatatea cardiovasculara

Ajunge un efort moderat pentru a avea o influenta pozitiva asupra aparatului cardiovascular. Stilurile lente se recomanda in special persoanelor cu risc sa dezvolte patologii.

Supunand corpul la efort prelungit, dansul este eficient pentru:

  • Imbunatatirea respiratiei;
  • Potentarea rezistentei inimii;
  • Oxigenarea tesuturilor.

II. Aparatul osteoarticular

Structurile osteoarticulare, in particular articulatiile, pentru a ramane in functiune trebuie antrenate. Este exact ce se obtine prin dans, indiferent de anii adunati in carca.

De asemenea, au de beneficiat si oasele, amenintate la varste atat de ”tarzii” de osteoporoza (diminuarea densitatii osoase).

III. Forta musculara si rezistenta fizica

Tot odata cu varsta, un alt efect ”advers” consta in reducerea tesutului muscular si a fortei fizice. Insa dansul are un rol important in incetinirea acestor mecanisme.

Totusi, fara o alimentatie corespunzatoare, bogata in proteine de calitate, efectele acestui tip de exercitiu raman mai putin vizibile.

IV. Coordonarea psihomotorie

Cand obiectivul este mentinerea ritmului, eventual urmand o anume coregrafie, in mod spontan, dansul devine un exercitiu de coordonare.

Respectarea anumitor pasi, intr-un ritm precis, specific stilului, inseamna coordonarea bratelor, picioarelor si trunchiului. Aceasta ”colaborare” este un aspect adesea neglijat.

V. Postura

Un alt obiectiv se refera la ameliorarea posturii. In multe cazuri, durerile de spate si aspectul coloanei sunt asociate cu sedentarismul si pozitia defectuoasa a spatelui.

Executia cat mai corecta a miscarilor antreneaza si obisnuieste corpul sa corecteze unele defecte posturale. Bustul se indreapta, umerii se ridica, privirea tinteste in fata.

In plus, cand postura se prezinta impecabil, corpul are tinuta, silueta apare mai supla, iar aspectul general, mai elegant.

VI. Silueta

Dintre beneficiile fizice ale dansului la varsta a treia face parte si scaderea in greutate. Dar numai daca se practica in maniera continua si regulata.

Dupa cateva decenii de viata, corpul tinde sa se ingrase. Exista o predispozitie evidenta de acumulare a tesutului adipos in jurul taliei.

Cele major afectate sunt femeile aflate la menopauza. Efectul apare ca o consecinta a incetinirii metabolismului. Este unul dintre mecanismele fiziologice care, pe masura ce corpul imbatraneste, incepe sa devina mai lenes.

Retine!

Dansul imbraca haina unei activitati fizice cu drepturi depline. Totusi, unii, si nu doar tinerii, il considera distractie si atat (nu ca divertismentul ar fi ceva rau).

Face parte dintre exercitiile aerobice care ”exploateaza” o multime de grupe musculare. Si, in maniera progresiva, intensifica ritmul cardiac.

In activitatile de tip aerobic, treptat, tesuturile musculare se oxigeneaza. Cu cat mecanismul este mai eficient, cu atat se activeaza si metabolismul.

La caminul de batrani Casa mea Eden incurajam activitatile fizice sub orice forme, precum si cele menite sa asigure divertismentul, relaxarea si socializarea bunicilor pe care-i cazam.

  • 296
  • Ultima modificare %PM, %20 %421 %2018 %12:%Iun

Lasă un comentariu

Asiguraţi-vă că introduceţi informaţiile necesare unde este indicat (*). Codul HTML nu este permis.