Alimentatia impotriva caniculei pentru varstnici: 7 Legume ce tin in frau caldura

Sezonul cald e ca sezonul cald. Inseamna temperaturi ridicate, umezeala multa, disconfort termic accentuat, multa transpiratie. Asta pentru cine vede partea goala a paharului...

Contextul da batai de cap tuturor, cei mai expusi fiind insa categoriile cele mai sensibile la canicula, anume copiii si batranii.

Alimentatia impotriva caniculei pentru varstnici: Ce legume sunt oportune in sezonul cald?

Nici ca pusa bine vara piciorul in prag, ca se si napusti cu valul de canicula. Al catelea oare din ultima luna?

Niciun bai! Cu masurile de ingrijire potrivite, caldurile toride se pot suporta mai usor.

Hidratarea este importanta. Dar nu e nevoie sa se consume 10 l de apa pe zi. Mai trebuie ”umblat” putin si la meniuri, completandu-le cu cateva legume de sezon, preferabil proaspete, de consumat crude sau cu o minima de preparare termica.

Iata ce e oportun sa contina alimentatia impotriva caniculei pentru varstnici:

Castraveti

Cu aproximativ 96% continut de apa, sunt excelenti pentru improspatare. In plus, datorita aportului de potasiu, pot da o mana de ajutor in reducerea riscurilor de ictus. Nu se poate neglija nici fisetina, o substanta antiinflamatoare, ce sprijina sanatatea cerebrala.

Dovlecei

Un super-erou pe lista este dovlecelul. E foarte bogat in apa (circa 95%) si foarte hranitor, continand numeroase minerale (potasiu, calciu, fier, fosfor) si vitamine, printre care vitaminele A si C, esentiale in sustinerea sistemului imunitar si protectia impotriva unor maladii.

Salata

Din regimul persoanelor in etate nu poate lipsi nici salata verde, cu toate varietatile sale. Este hipocalorica, iar pe langa cele 96 de procente de apa, mai furnizeaza destule fibre alimentare, minerale si vitamine (in special A si K, optime pentru imunitate si aparatul osos).

Rosii

Cu un profil nutritional extraordinar, reusesc sa mentina un nivel ridicat al sanatatii. Aparte concentratia de apa de 94%, reprezinta o sursa semnificativa de vitamine si minerale. Contin si licopen, un protector natural contra maladiilor cardiace si a unor forme de cancer (prostata).

Ardei

O varietate vegetala cu o multime de efecte benefice este si ardeiul. Aproximativ 90% din greutatea sa inseamna apa. Se adauga apoi vitamine din grupul de B-uri si potasiu, precum si carotenoizi. Precursor al vitaminei A, betacarotenul este un prieten de nadeje al ochilor.

Telina

Foarte sanatoasa si hidratanta (95% apa), e la fel de indicata sa faca parte din alimentatia impotriva caniculei pentru varstnici. Are o compozitie generoasa de potasiu si vitamina K, de folos in protectia cardiovasculara si osoasa (tine la distanta osteoporoza).

Crucifere

Ca sunt broccoli, conopida, varza sau alte legume din familia Crucifere, nu conteaza. Insa conteaza concentratia lor lichida (circa 92%) si bogatia de nutrienti, printre care si colina. Este vorba despre un nutrient esential, cu rol in functionarea metabolismului, aparatului locomotor si sistemului nervos.

Bun de stiut!

Alimentatia impotriva caniculei pentru varstnici are un dublu rol:

  • Pe de o parte, hidrateaza, compensand pierderile de lichide;
  • Pe de alta, potoleste setea si improspateaza organismul.

Eficacitatea legumelor propuse se datoreaza atat concentratiei de apa, cat si prezentei unor vitamine si minerale.

Aceeasi lista e pentru toata lumea si pentru toate categoriile de varsta. Conditia este sa nu existe contraindicatii, adica alergii alimentare si alte probleme de sanatate care sa interzica / limiteze anumite sortimente.

Foto: www.cambrianseniorliving.com

Lasă un comentariu

Asiguraţi-vă că introduceţi informaţiile necesare unde este indicat (*). Codul HTML nu este permis.

Inscrie-te la Newsletter si vei fi la curent cu ultimele noutati!